1 Ocak 2011 Cumartesi

Google'ın indeksleme kriterleri

Hiç şüphesiz, bir websitesine sahip herkes, bu sitenin google arama motorunda ilk sayfada gözükmesini ister. Yapılan bir araştırmaya göre, internette arama yapan kişilerin yaklaşık %80'i, aradığı anahtar kelime için yanlızca ekrana gelen ilk 3 siteyi kontrol ediyor. Kalanın %95'lik bir kısmı da aradığı şey için 3 sayfadan daha ileri gitme zahmetine girmiyor. Yani siteniz ilk 3 sayfada değilse, pek de reklam yapma ihtimaliniz olmuyor.

Peki sitenizi google'ın ileri sayfalarına nasıl taşıyabiliriz? Bu soru, "misyon5ice" anahtar kelimesini konu edinen SEO yarışmasının da asıl amacı aynı zamanda... Aşağıda, sitenizi ileri sıralara taşıyacak ipuçları ve bunlarla ilgili birtakım ince ayrıntıları bulabilirsiniz.
  • REF-Link vermek: REF-Link; bir arkadaşınızın, kendi sitesinde sizin websitenizin linkini vermesi anlamına gelir. Eğer linkin verildiği websitesi, google'da indekslenmiş bir siteyse, google'ın arama botları bunu sizin siteniz için bir artı puan olarak kabul eder. Linkin verildiği site ne kadar güvenilirse, siteniz sıralamada o kadar ileri taşınır. Ancak burada dikkat etmeniz gereken önemli bir püf noktası var. Eğer arkadaşınız ve siz, birbirinizin sitelerinin linkini verecek olursanız, Google sizin ve arkadaşınızın sitesini "güvenilmez" olarak algılar ve bu yüzden sıralamada daha da geriye düşersiniz. Aynı şey, üç kişi arasında da geçerlidir.
  • Özgünlük: Sitenizdeki yazılar ne kadar özgünse, o kadar güvenilir bir siteye sahipsiniz demektir. Bu da sitenizi doğal olarak başa başarılı yapar. Ancak başka bir stede yazılanları aynen kopyalacak olursanız, bu da otomatikman sizi geriye atacaktır.
  • Ziyaretçi Sayısı: Bir websitesinin ziyaretçi sayısı, o sitenin sıralamadaki yerini doğrudan etkileyen etmenlerin başında gelir. O sitenin aktif ziyaretçileri ne kadar fazlaysa, site de o kadar ileri sıralarda olur. Buradaki en önemli nokta; göz önüne alınan kriterin toplam ziyaretçi değil, aktif ziyaretçi olmasıdır. Örneğin; bir haftalık süre içinde günde 100 ziyaretçi alan bir site, haftanın ilk günü 2000 ziyaretçi alıp diğer günler hiç ziyaret edilmeyen bir siteden daha iyidir.
  • Güncelleme sıklığı: Bir sitenin sık sık güncelleniyor olması, sitenizin google'ın webbotlarından alacağı puanı da yakından etkiler. Eğer sitenize sık sık yeni bilgiler eklerseniz, google da otomatik olarak sitenizi üst sıralara taşımaya başlayacaktır. Tabi bu bilgilerin içeriği de önemlidir. Sitenize süreki olarak anlamsız karakterlerden oluşan kayıtlar girerseniz, google'ın botları bunu güncelleme olarak algılamaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder